Üdvözöljük, lépjen be vagy regisztráljon egy fiókot!

Íjász Center

0 termék - 0 Ft

Az Ön kosara üres!

ÁSzF

Vásárlási feltételek
Bevezetés
A Íjász Center Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által az ijaszcenter.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) közötti szerződés és az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) nyelve: Magyar.
 
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-et és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
 
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
  1. Üzemeltető adatainak ismertetése
  2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  3. A kínált termékek kategória besorolása
  4. A szerződéskötés lépéseinek ismertetése, árak, termékinformációk
  5. Rendelés menetének részletes ismertetése
  6. A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
  7. Jótállás
  8. Kellékszavatosság, termékszavatosság
  9. Elállási jog
  10. Adatkezelési információk

 
1. A Szolgáltató
A szolgáltató adatai:
Cégnév: Íjász Center BT.

Székhely: 1041 Budapest, Szigeti József u. 9. 10. em. 63. ajtó
Telephely - Üzlet cím: 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 13.
Levelezési cím: 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 13.
Cégjegyzékszám: 01-06-770307
Bejegyző Bíróság neve: Fővárosi Bíróság, mint Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 22192194-2-41
Közösségi adószám: HU22192194
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank
Számlaszám: 10400023-50527077-87831000
Elektronikus elérhetőség: info@ijaszcenter.hu
Telefonszám: +36-1-343-10-51
Webáruház domain: ijaszcenter.hu
Szállítási partnereink:  Magyar Posta Zrt.
 
Megrendelések feldolgozása: hétköznapokon 11-17 óra között
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje: 1-3 munkanap

 
A Webáruház tárhelyének szolgáltatója:
Név: MikroVPS Kft..
Székhely: 7150 Bonyhád, Jókai u 3.
Elektronikus elérhetőség: support@mikrovps.hu

A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36 (1) 488-2186
Telefon: +36 (1) 488-2131
2. A megvásárolható termékek köre és kategorizálása
A megvásárolható termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
  • Íjak
  • Vesszőfogók
  • Hőkamerák
  • Tartozékok
  • Ruházatok
  • Kések, bicskák
  • Egyéb felszerelések
A megrendelt termékeket átveheti személyesen üzletünkben vagy kérheti azok házhoz szállítását.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát (27%), azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A megjelenített árak egységárak (az ettől való eltérést külön jelezzük), és Magyar Forintban értendőek. 
4. Rendelési információk, árak, készletinformáció
4.1 Regisztráció
A Webáruházban történő vásárláshoz regisztráció szükséges. A Webáruházban regisztráció nélkül böngészhet, kereshet és kosárba tehet bármit, de a rendelés leadása csak regisztrációval lehetséges. A regisztrációt elvégezhető közvetlenül a jobb felső sarokban található Regisztráció gombra kattintva vagy a megrendelés leadásakor. A későbbiekben így nem szükséges újra megadnia adatait, ellenőrizheti korábbi rendeléseit, azok állapotát és néhány kattintással tud új rendelést leadni.
4.2 A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 11-17 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
A megrendelés leadása és a megrendelés adatainak visszaigazolása nem jelenti a szerződés automatikus létrejöttét és a megrendelés teljesíthetőségét.
A megrendelés a szerződés létrejöttéig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. A leadott megrendelés módosítását és/vagy lemondását a info@ijaszcenter.hue-mail címre küldött levélben, vagy telefonon kérheti.
A megrendelés adatainak visszaigazolására 48 órán belül e-mailt küldünk a rendelés leadásakor megadott email címre. Amennyiben 48 órán belül nem kap visszaigazolást mentesül az ajánlat kötöttségei alól. Kérjük, hogy ebben az esetben értesítse ügyfélszolgálatunkat. 
A szerződés teljesítésének határideje személyes átvétel esetén - a megrendelés átvehetőségéről szóló e-mail elküldésétől számított - 10 munkanap, azaz ennyi munkanap áll rendelkezésére arra, hogy a megrendelt termék(ek)et a megrendelésben szereplő helyszínen átvegye.
 
Házhozszállítás esetén - a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról szóló e-mail elküldésétől számított - 3 munkanapon belül kiszállítjuk a megrendelt termékeket.
Tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződés az előzőekben meghatározott határidőn belül nem teljesül, a Íjász Center BT. a szerződést nem teljesítettnek veszi és - az Ügyfél egyidejű tájékoztatása mellett - rendszeréből törli és/vagy érvényteleníti.
4.3 Megrendelés módosítása, hibajavítás, visszautasítás
Megrendelésének adatait a megrendelés elküldése előtt bármikor módosíthatja. A kosárban szereplő termékek darabszámát, egyes tulajdonságait közvetlenül a Kosár oldalon vagy a Megrendelési oldalon tudja módosítani. A megadott cím adatokat, elérhetőségeket közvetlenül a Megrendelési oldalon vagy - amennyiben már rendelkezik regisztrációval - a 'Profil' menüben tudja módosítani.

Amennyiben rendelési szándékát már véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül jelezze ügyfélszolgálatunknak e-mailben vagy telefonon.

Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre viszont kizárólag az Ügyféllel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
 
4.5 A Webáruházban feltűntetett árak
 
A webáruházban feltűntetett árak bruttóban értendőek (tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t) és általában 1 db termékre vonatkoznak. Az ettől való eltérést külön jelezzük. Az árak magyar forintban értendőek.
A feltűntetett árak tájékoztató jellegűek, azok előzetes értesítési nélküli megváltoztatásának jogát fenntartjuk.
 
4.6 Készletinformáció
A webáruházban feltűntetett készletinformációk, darabszámok tájékoztató jellegűek, azok előzetes értesítés nélkül változhatnak.
4.7 Termékképek
A webáruházban található egyes termékképek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek,
 
5. A rendelés menetének ismertetése
5.1 Termék keresése, kiválasztása, megrendelése
Webáruházunkban a termékek kategóriákba vannak sorolva. Egy-egy kategória alkategóriákat is tartalmazhat, amelyek tovább pontosítják a főkategóriában megtalálható termékek körét.
Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A terméklistáról a részletes termék oldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Megrendelés gombra kattintva folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra.
A regisztráció esetén az alábbi adatokat kell megadnia: E-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, cégek esetén adószám valamint, ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a visszaigazoló e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. Regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért az Ügyfél felelős. A Ügyfél felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben korábban már regisztrált a webáruházban, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
 
A megrendelés következő lépéseként a ki kell választania az Ön számára megfelelő fizetési és szállítási módot. Egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a Ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt az Ügyfélszolgálatunk felé.
 
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül az Ügyfél rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
 
Megrendelési szándéktól függetlenül a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
 
A Kosár tartalmát (amennyiben nem rendeli meg azt) a Webáruház automatikusan eltárolja az Ön számítógépén un. sütik (cookies) segítségével. Amennyiben a sütik használata nincs engedélyezve ez a funkció nem működik.
 
5.2. Számla
 
A Megrendelésekről minden esetben papíralapú számlát állítunk ki.
 
A számlát a megrendelés átvételekor bocsátjuk rendelkezésére vagy, ha kiszállítást kért a számlát a csomagban helyezzük el.
 
Ha a megrendelésben szereplő egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, kérjük azt jelezze Ügyfélszolgálatunk felé.
5.3 Fizetési módok
A Webáruházban az alábbi fizetési módokat veheti igénybe:
 
  1. Készpénzzel az üzletünkben
  2. Bankkártyával üzletünkben
    Üzletünkben lehetőséget biztosítunk bankkártyás fizetési mód használatára. A fizetés normál (mágnes csíkos és chip-es) valamint érintés-nélküli (PayPass) bankkártyákkal is lehetséges.
    Bankkártyás vásárlás esetén, ha a vásárlás valamilyen okból (elállás, garanciális visszavétel stb.) meghiúsul, a vásárlás összegét nem áll módunkban készpénzben visszatéríteni, mivel az készpénz felvételnek minősül. A vásárlás összegét átutalással vagy a bankkártyára történő visszahelyezéssel  tudjuk visszatéríteni, amely néhány napot vehet igénybe.
    Bankkártyára történő visszahelyezés esetén szükséges az eredeti bankkártya bizonylat, ezért azt vásárláskor mindig őrizze meg!
  3. Utánvéttel kiszállítás esetén: A megrendelés teljes ellenértékét (a szállítási költséggel együtt) a csomag átvételekor, egy összegben kell megfizetni készpénzben. A szállítási költség az utánvét kezelésésének díját tartalmazza. 
  4. Előre utalással: Előre utalásos fizetés esetén a megrendelés csak az átutalt összeg beérkezése után vehető át vagy kezdjük meg annak kiszállítását. Kérjük, hogy a könnyebb kezelhetőség érdekében az átutalás közlemény rovatába mindig tűntesse fel a Megrendelés számát.
  5. PayPal-os fizetéssel
    Web áruházunkban lehetősége van PayPal-al történő fizetésre.
    Fizetés esetén a web áruházból átirányítjuk a PayPal biztonságos fizetési oldalára, ahol bejelentkezés után végrehajthatja a fizetést.
    A PayPal rendszerének használatához regisztráció szükséges, amelyet a szolgáltató oldalán tud elvégezni.
  6. Online bankkártyás fizetés
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Önnek csak annyi a dolga, hogy a fizetési módoknál az "Online bankkártyás fizetés" módot választja, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadja. A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogad-hatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
5.4 Átvételi lehetőségek, Szállítás
5.4.1 Személyes átvétel üzletünkben
Megrendelésének átvételére személyesen a 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 13.. szám alatt található üzletünkben van lehetőség hétköznap 10-18 óra között.
5.4.2 Házhozszállítás futárszolgálattal
Csomagjaink házhozszállítását Magyarország területén a Magyar Posta Zrt. végzi hétköznap 8-18 óra között.
A szállítási határidő 1-3 munkanap a teljes egészében teljesíthető megrendelések esetén.
A csomag feladása előtt e-mailben értesítést küldünk, amely után a szállítás 24-72 órán belül megtörténik.
Szállítási címként megadhatja pl. munkahelye címét is, ebben az esetben kérjük, hogy a kiszállítás sikeressége érdekében a lehető legpontosabb információkat adja meg megrendeléskor (pl. szólni kell a portásnak stb.).
Amennyiben a futár a megadott címen nem talál senkit megpróbálja felvenni telefonon a kapcsolatot a címzettel vagy értesítést hagy. A csomagot a 2. sikertelen kézbesítés után visszajuttatja a megbízónak.
 
Kérjük, hogy átvételekor alaposan vizsgálja meg a csomagot és, ha láthatóan sérült a csomagolás jelezze azt a kiszállító futárnak és vetessen fel jegyzőkönyvet és ne vegye át, mert a csomag futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a csomag átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után utólag ezzel kapcsolatban reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
5.4.4 Csomagküldő.hu
A Csomagküldő.hu már több, mint 300 átvevőhellyel rendelkezik Magyarországon.
Megrendelését kényelmesen átveheti ezeken a csomagpontokon, akár már másnap.
A csomag átvehetőségéről SMS-ben és/vagy e-mailben kap értesítést, amely tartalmazza az átvételhez szükséges kódot.
A csomag 7 napig vehető át az értesítést követően.
A csomag átvételhez szüksége lehet személyi igazolványára vagy más személyes okiratára, ezért kérjük mindíg vigye magával.
Az egyes átvételi pontokon a fizetési lehetőségek eltérhetnek, erről kérjük érdeklődjön az adott átvételi ponton.
5.4.5 Házhoz szállítás díjszabása
  • Ha a megrendelés végösszege nem éri el a 20.000 Ft-ot a szállítási költség - a kiválasztott szállítási módtól függően - a megrendelési oldalon kerül feltűntetésre.
  • Ha a megrendelés végösszege eléri vagy meghaladja a 20.000 Ft-ot a szállítás ingyenes.
6. Elállási jog
6.1 Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
 
Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
 
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a biztosított elállási nyilatkozat mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
 
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
 
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
 
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére (Íjász Center BT. 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 13..) indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
 
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének minden költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
 
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
 
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
 
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
 
6.2 A Fogyasztót az alábbi esetekben nem illeti meg az elállási jog
 
  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
  • Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
  • Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fülbe dugható, TWS Bluetooth fülhallgatók) stb..
  • Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
  • Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
  • Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
  • Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
  • Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
  • Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.
  • Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
  • A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
6.3 Letölthető Elállási nyilatkozat minta
Kérjük, hogy amennyiben Elállási jogával kíván élni, az alábbi nyilatkozatot kitöltve e-mailben vagy postai úton jutassa el a megadott elérhetőségeink egyikére.
Elállási nyilatkozat minta letöltéséhez kattintson ide
6.4 A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet "A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog" teljes szövege
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. §
(2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon
téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20.§ (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
15. A fogyasztót megillető elállás vagy felmondás hatása a járulékos szerződésekre
30. § (1) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez vagy a távollevők között kötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a fogyasztó 20. § szerinti jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség – a 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24–26. §-ban meghatározott esetek kivételével – nem követelhető.
(3) A vállalkozás köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.
 
7. Szavatosság, Jótállás
7.1 Kellékszavatosság
 
Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
A Fogyasztó a Íjász Center BT. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
 
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?
A Fogyasztó - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
 
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
 
Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Íjász Center BT. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés is megvolt.
7.2 Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Fogyasztó termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - az 7.1 pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
 
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszíti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
 
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 
7.3 Kötelező jótállás
 
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre az ide vonatkozó 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (2021.01.01-től hatályos) alapján  kötelező jótállást vállalunk, az alábbiak szerint:
 
 
 
  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.
 
 
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása vagy, ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
 
A kormány rendelet melléklete tartalmazza az egyes tartós fogyasztási cikkek körét, amelyekre a kötelező jótállás vonatkozik (lásd lentebb).
 
A termék meghibásodása esetén a termékhez mellékelt  jótállási jegyen és/vagy számlán megjelölt címen és telefonszámon vagy Webáruházunk 'Információk' menüpontja alatt található elérhetőségeken kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről.
 
A termékek szervizbe történő eljuttatásának költsége a Fogyasztót terheli!
Kivétel ez alól a 10 kg-ot meghaladó vagy tömegközlekedési eszközön, kézi csomagként nem szállítható termékeket.
Ezeket a termékek javítását a felhasználás helyén végezzük vagy gondoskodunk a termék el- és visszaszállításáról. Portósan küldött csomagokat nem veszünk át, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak!
 
  • Jótállási igényét elsősorban szabályosan kitöltött, érvényes jótállási/garancia jeggyel (a kettő ugyanaz) érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítéséhez a jótállási jegy mellet nem szükséges a vásárláskor kapott számla-nyugta bemutatása. Amennyiben a vásárláskor nem kap külön jótállási jegyet, a jótállási igény érvényesítéséhez a vásárláskor kiállított számla-nyugta is elegendő.  A jótállási jegy akkor érvényes, ha azon pontosan fel van tüntetve a termék típusa, gyártási száma (ha van ilyen), a vásárlás/üzembe helyezés dátuma, és szerepel rajta a forgalmazó neve, címe, aláírása, bélyegzője. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, átírás, vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenítését vonja maga után.
  • A jótállási igényt a termék mindenkori tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (kizárólag olyan természetese személy, aki szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenységének körén kívül jár el). 
  • A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
  • Amennyiben a vásárolt termék vásárlástól számított 3 munkanapon belül hibásodik meg - úgy, hogy annak rendeltetésszerű használata nem lehetséges - a Fogyasztó kérheti annak azonnali cseréjét. Amennyiben a termék üzletünkben/raktárunkban elérhető a cserét haladéktalanul elvégezzük. Amennyiben az adott termékből ideiglenesen nincs üzletünkben/raktárunkban a termék vételárát visszafizetjük. Amennyiben cserét követő vizsgálat során bizonyítást nyer, hogy a termék meghibásodása a Fogyasztónak felróható okból keletkezett (pl. nem rendeltetésszerű használat), az ezzel kapcsolatos költségek a Fogyasztót terhelik.
  • A terméken tárolt adatállományok, beállítások mentése, megőrzése a Fogyasztó feladata. Az adatvesztéssel, vagy adatsérüléssel okozott kárért nem vállalunk felelősséget akkor sem, ha a kár az elvégzett javításra visszavezethető okból következik be.
  • A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. Az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási köteleze